رساله کامل موزه انقلاب اسلامی

مطالب دیگر:
📂دانلود تحقیق در موردروشهای برآورد نیازبه مسکن📂دانلود تحقیق در موردروش_تحقیق در علوم تربیتی📂دانلود تحقیق در موردروشها و تجهيزات نمونه برداري آلاينده هاي شيميايي هواي محيط كار📂دانلود تحقیق در موردروّاد العلم في ايران📂دانلود تحقیق در موردزیرساختهای فناوری اطلاعات دربرنامه ریزی شهری📂دانلود تحقیق در موردسمینار بررسی تولید همزمان برق و آب شیرین با استفاده از انرژی‌های نو📂دانلود تحقیق در موردسند توسعه بخش آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان📂دانلود تحقیق در موردسيماي منابع طبيعي و آبخيزداري📂دانلود تحقیق در موردسينماتيك مستقيم📂دانلود تحقیق در موردشهرسازي ارزش‌گرا و سيما و منظر شهري📂دانلود تحقیق در موردشيوه ارائه مطالب علمي و فني📂دانلود تحقیق در موردصفحات فشرده چوبی و کاربرد های آن📂دانلود تحقیق در موردصندوق بين المللي پول📂دانلود تحقیق در موردصنعت پتروشیمی📂دانلود تحقیق در موردصهیونیزم وفراماسونی📂دانلود تحقیق در موردضوابط ومقررات شهرسازی مشهد📂دانلود تحقیق در موردطبقه بندی از نظر زیستگاه📂دانلود تحقیق در موردطراحی هتل ومطالعات اقامتي هتل📂دانلود تحقیق در موردطرح توجيه فني و اقتصادي📂دانلود تحقیق در موردطرح كاهش دماي كوپه لود و اصلاح نرم افزاري سيستم فاير
رساله کامل موزه انقلاب اسلامی |2014864|tud
به وب سایت دانلود و دریافت فایل های درسی آموزشی خوش آمدید اکنون مشخصات فایل رساله کامل موزه انقلاب اسلامی را مشاهده می نمایید

فرمت : docx

تعداد صفحات : 230

قابلیت ویرایش : دارد

فصل اول: فصل اول:انقلاب.. 1

1-3-انقلاب بسته به زمینهٔ رخداد. 1

1-5-2-پیدایش و جایگزین ایدئولوژی‌های نو. 4

1-7-پوستر فتح تهران به دست مجاهدین بختیاری.. 7

1-8-انقلاب ۱۳۵۷ ایران. 7

1-9-انقلاب‌های رنگی در شرق اروپا و آسیای میانه. 8

1-11-تثبیت قدرت، توسعهٔ اقتصادی، تنش‌های اجتماعی.. 12

1-12-حزب توده ایران. 16

1-14-روحانیون مخالف.. 19

1-16-سازمانهای چریکی.. 21

1-17-جرقه اعتراضات.. 26

1-18-اعتراضات سیاسی و سنتهای شیعی.. 28

1-19-جمعه سیاه 29

1-20-اعتصاب‌های سراسری، محرم و تضعیف شاه 31

1-21-خمینی در فرانسه و در جمع خبرنگاران. 33

1-24-پس از انقلاب؛ آزادی زودگذر. 36

منابع: 38

فصل دوم:مفاهیم پایه در موزه ها 39

2-1مروري بر پيشينه و سوابق موزه 39

2-1-1-تعریف و مفهوم موزه 39

2-1-2-نحوه شکل گیری موزه ها در طول زمان. 41

2-1-4-انگیزه گردآوری و مکان مقدس.. 42

2-1-5-اماکن مذهبی به مثابه ی گنجینه. 44

2-1-6-مالکیت و ارزشیابی مواد. 45

2-2-مقدمه اي بر امروز موزه ها 46

2-3-نحوه شكل گيري موزه ها در طول تاريخ. 51

2-3-1 - تاريخچه پيدايش موزه در جهان. 51

2-3-2- تاريخچه پيدايش موزه در ايران. 54

2-4-طبقه بندي موزه ها 58

2-4-1- انواع موزه 58

2-5-ضرورت ها و اهميت موزه 66

2-6 - نقش موزه در جوامع بشري.. 67

2-7 - راز موفقيت موزه ها 69

2-8 - ضرورت ايجاد موزه از ديدگاهي فرهنگي.. 70

2-9- ضرورت ایجاد موزه از دیدگاه آموزشی.. 72

2-10 - ضرورت ايجاد موزه از ديدگاه اجتماعي.. 74

2-11 - ضرورت ايجاد موزه از ديدگاه سياسي.. 76

2-12- تأثير موزه بر صنعت توريسم و نقش آن در توسعه اقتصادي.. 83

2-13 - ضرورت ايجاد موزه از ديدگاه فني و حفاظتي و امنيتي.. 86

منابع و مأخذ فصل 2. 87

فصل سوم:مبانی نظری.. 87

3-1-بررسی مفهوم فضا در معماری.. 87

3-1-1-کیفیت فضا: 87

3-1-2-ویژگیهای فضا 91

3-1-3-معماری بر پایه فضا 94

3-1-4-مفهوم فضا از نظر اندیشمندان. 94

3-1-5-نظر اندیشمندان در مورد فضا 99

3-2-رابطه درون و بیرون در معماری.. 101

3-3-رنگ در معماری ایران. 108

3-4-ایهام وتداعی.. 110

3-5-گوناگونی معماری در ایران. 111

3-6-حجم در معماری ایران. 112

منابع: 114

فصل 4:برنامه فیزیکی طرح. 114

4-7-1-.ارائه و نمایش آثار در داخل تالار به صورت آزاد. 123

2-7-4.نمایش و ارائۀ آثار در داخل ویترین : 124

3-7-4.نمایش آثار در فضاهای باز و فضای سبز موزه: 125

-10-4تالارهای.. 128

-11-4کتابخانه. 130

-12-4اتاق جلسات و سخنرانی: Meeting rooms and Auditoriums. 131

4-13-انبار و مخزن: 133

4-14-کارگاه: 134

15-4آزمایشگاه: 134

16-4-بخش امور اداری: 135

-17-4پارکینگ: 136

18-4-تأسیسات: 136

4-20-فروشگاه‌ موزه و کتاب‌فروشی: 137

منابع و ماخذ: 138

فصل پنجم:طراحی اقلیمی وبررسی پیشینه تاریخی.. 138

5-1-موقعیت جغرافیایی.. 138

5-2- موقعیت طبیعی.. 138

5-3-توپوگرافی و ناهمواری های شهر تهران. 139

5-4-تاریخچه شهر تهران. 139

5-5-ویژگی های اقلیمی.. 164

5-5-1- تأثیر طراحی اقلیمی در صرفه جویی انرژی.. 164

5-5-2- تجزیه و تحلیل عوامل اقلیمی.. 165

5-6-اصول طراحی اقلیمی.. 167

5-6-2-تهويه طبيعی در رابطه بااقليم. 169

5-6-3-فرم ساختمان در رابطه با اقليم. 170

5-6-4-نتیجه گیری و تعیین تدابیر طراحی اقلیمی.. 171

5-7-تاریخچه و سابقه پیدایش منطقه ۲۲ شهرداری تهران. 173

5-8-مشخصات جغرافیایی و اقلیمی منطقه ۲۲ شهرداری تهران. 175

5-9-کيفيت هوا در منطقه 22 شهرداري تهران. 179

5-10-شبکه حمل و نقل منطقه 22 شهرداري تهران. 181

5-11-ضرايب تعديل زيست محيطي و شهرسازي.. 187

5-12-ضوابط جلوگيري از افزايش محدوده شهرها ( مصوبه مورخ 10/8/78). 190

فصل ششم:نمونه های موردی.. 192

منابع و ماخذ فصل ششم: 208

فصل هفتم :کانسپت و طراحی.. 208

7-1-طراحی.. 208

7-1-1-كانسپت ها: 208

7-1-2- ايده و طرح نهايي.. 210

7-1-3- طراحي معماري.. 212

7-2-ايده ها: 214

7-3-سناريوهاي کانسپچوال ( مفهومي ). 216

7-4-نظریه کوين روش مي گويد. 218

7-5-نظریه :ادوارد لارابي بارنز مي گويد. 219

7-6-سلسله مراتب کانسپت.. 220

7-7-انواع پنجگانه کانسپت: 221

7-7-1-کانسپت قياسي (Avalogies). 221

7-7-2-استعارات و تشبيهات (کانسپت هاي استعاري) (Metaphores and Similes). 224

7-7-3- (کانسپت هاي جوهري) Essences. 224

7-7-4-پاسخ مستقيم و حل مساله (کانسپت هاي برنامه اي) Prigrammatic. 227

7-7-5-ايده آل ها (کانسپت هاي ايده آل گرا). 228

7-8-کانسپت طرح. 229

منابع: 229

فصل اول:انقلاب

انقلاب یا واگَشت به معنای زیر و رو شدن یا پشت و رو شدن است و در آغاز از اصطلاحات علم اخترشناسی بود و در معنای چرخش دورانی افلاک و بازگشت ستارگان به جای اول به کار می‌رفت. فلاسفه انقلاب را این گونه بیان می‌نمایند که ذات و ماهیت یک شیی لزوماعوض شده باشد و در نگاه جامعه شناسان هر گونه جنبش اجتماعی توده‌ای که به فرایندهای عمده اصلاح یا دگرگونی اجتماعی بینجامد، انقلاب نامیده می‌شود. انقلاب‌های بزرگ به آن دسته از انقلاب‌ها گفته می‌شود که با تغییرات اساسی در حکومت و ساختار اجتماعی یک کشور یا جامعه همراه بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد.[1]

1-1-تاریخچه

یک انقلابی مصری در جریان انقلاب مصر

پدیده انقلاب چنان‌که نوشته‌های متفاوت باقی‌مانده از دوران باستان نشان می‌دهد قدمت بسیار دارد. براساس یک پژوهش علمی، در فاصله ۶۰۰ ق. م تا ۱۴۶ ق. م، ۸۴ انقلاب در یونان باستان به وقوع پیوست و در فاصله ۵۰۹ ق. م تا ۴۷۶ م. رم باستان شاهد ۱۷۰ انقلاب و اغتشاش عمده ثبت شده بود.[2]

1-2-تحلیل مفهوم انقلاب

این واژه در معنای خود دارای ابهام بسیار بوده و از این رو می‌توان آن را یک «تغییر کیفی» دانست که بسته به مورد، یک یا چند صفت از صفات زیر نیز با آن همراه می‌شود.

1-3-انقلاب بسته به زمینهٔ رخداد

تغییر کیفی که در حوزهٔ سیاسی رخ می‌دهد: اضافه نمودن صفت «در حوزهٔ سیاسی»

تغییر کیفی که در حوزهٔ اجتماعی رخ می‌دهد: اضافه نمودن صفت «در حوزهٔ اجتماعی»

تغییر کیفی که در حوزهٔ فرهنگ رخ می‌دهد: اضافه نمودن صفت «در حوزهٔ فرهنگی»

تغییر کیفی که در حوزهٔ اقتصاد رخ می‌دهد: اضافه نمودن صفت «در حوزهٔ اقتصادی»

تغییر کیفی که در حوزهٔ هنر رخ می‌دهد: اضافه نمودن صفت «در حوزهٔ هنری»

تغییر کیفی که در حوزهٔ علم رخ می‌دهد: اضافه نمودن صفت «در حوزهٔ علمی»

تغییر کیفی که در حوزهٔ ارتباطات رخ می‌دهد: اضافه نمودن صفت «در حوزهٔ ارتباطات»

تغییر کیفی که در حوزهٔ اطلاعات رخ می‌دهد: اضافه نمودن صفت «در حوزهٔ اطلاعات»

تغییر کیفی که در حوزهٔ فناوری رخ می‌دهد: اضافه نمودن صفت «در حوزهٔ فناوری»

انواع انقلاب از منظر سرعت رخداد

تغییر کیفی که به طور ناگهانی رخ می‌دهد: اضافه نمودن صفت «ناگهانی»

تغییر کیفی که به طور تدریجی صورت می‌گیرد:اضافه نمودن صفت «تدریجی»

انواع انقلاب از منظر رابطه با خشونت

تغییر کیفی که برای دستیابی به آن از خشونت استفاده شده است: اضافه نمودن صفت «خشونت‌آمیز»

تغییر کیفی که برای دستیابی به آن از خشونت استفاده نشده است: اضافه نمودن صفت «خشونت‌پرهیز» .

انواع انقلاب از منظر میزان فراگیری

تغییر کیفی که در همهٔ حوزه‌ها صورت می‌گیرد. اضافه نمودن صفت «همه‌جانبه»

تغییر کیفی که در یک حوزه صورت می‌گیرد. اضافه نمودن صفت «جزئی»

با ترکیب موارد بالا با یکدیگر، می‌توان توضیحی مناسب و تحلیلی از رخداد مذکور بدست داد[۱]. مثلاً می‌توان گفت:

ایران یک "تغییر کیفی، ناگهانی، خشونت‌پرهیز و جزئی (تنها در حوزهٔ سیاسی)" را در سال ۱۳۵۷ به چشم خود دید.

ایران یک "تغییر کیفی، تدریجی، خشونت‌پرهیز و جزئی (تنها در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی)" را در سال ۱۳۵۷ به چشم خود دید.

ایران یک "تغییر کیفی، تدریجی، خشونت‌آمیز و همه‌جانبه" را در دو قرن اخیر به چشم خود دیده است.

انقلاب‌های سده بیستم

بیشتر انقلابهای قرن بیستم در جوامع در حال توسعه رخ داده‌اند، نه در کشورهای صنعتی. دو رویداد انقلابی که عمیق‌ترین نتایج را برای کل جهان داشته‌اند، انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و انقلاب ۱۹۴۹ چین بودند. هر دو انقلاب در جوامع عمدتاً روستایی و دهقانی رخ دادند، اگرچه شوروی از آن هنگام تاکنون به سطح بالایی از صنعتی شدن دست یافته است. بسیاری از کشورهای جهان سوم نیز انقلاب را در این قرن تجربه کرده‌اند برای مثال مکزیک، ترکیه، مصر، ویتنام، کوبا و نیکاراگوئه. ایران در سال ۱۳۵۷ شمسی (۱۹۷۸ میلادی) انقلابی را پشت سر گذاشت. برخی جامعه شناسان و متفکران غربی از پرداختن به انقلاب ایران و نظریه‌پردازی در مورد آن پرهیز کردند، گیدنز که یک جامعه‌شناس انگلیسی و مشاور تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس می‌باشد در کتاب مبانی جامعه‌شناسی خود در بیان انقلابهایی که در قرن بیستم رخ داده است نامی از انقلاب ۱۹۷۸ ایران نبرده است.